انواع درب‌ کابینت

همان‌طور که بارها شنیده‌اید آشپزخانه قلب یک خانه است که باید عناصر موجود در آن نیز، برای کارکرد این بخش مهم از خانه به طور مناسب تهیه و چیدمان شوند. یکی از بخش‌های مهم در آشپزخانه کابینت‌ها می‌باشند که علاوه بر جذابیت و زیبایی برای آشپزخانه کاربردهای بسیار زیادی نیز، برای صاحبان خانه‌ها دارند. علاوه بر خود کابینت، درب آن‌ها نیز باید از متریال‌های باکیفیت انتخاب شوند تا اصطلاح کابینت مدرن برای یک آشپزخانه به کار رود. انتخاب نوع مناسب از کابینت می‌تواند باعث نظم‌دهی و لوکس شدن این مکان شود. مجموعه هاراوود در این مقاله قصد دارد تا در مورد کابینت های گلاس، ممبران، نئوکلاسیک، انزو و درب‌های مناسب کابینت، اطلاعات مهمی به مخاطبان عزیز ارائه دهد.

در ابتدا باید بدانیم به ‌طورکلی کابینت‌ها بر اساس؛ سبک طراحی و جنس مواد اولیه نام‌گذاری می‌شوند. بر این اساس کابینت‌ها به سه دسته تقسیم بندی شده اند که در این مقاله به معرفی این سه سبک و ویژگی های آن به شما همراهان هاراوود می پردازیم:

سبک طراحی مدرن

سبک طراحی کلاسیک

سبک طراحی نئوکلاسیک

کابینت سبک نئوکلاسیک

سبک مدرن کابینت‌ها از ابتدا بوده و هستند و طرفداران و دوستداران خاص خودش را دارد و با گسترش تکنولوژی و سیستم‌های جدید، سبک کلاسیک (ممبران) رواج پیدا کرد، که این سبک نیز طرفداران بسیاری دارد.

ولی بعد ازاین دو سبک، اخیراً سبک کابینت نئوکلاسیک رواج پیدا کرده که میتوان گفت از نظر پیچیدگی و استفاده از سطوح مختلف، میانگین دو سبک کلاسیک و مدرن می باشد.

نقشه اصلی و جانمایی سبک نئوکلاسیک مثل سبک کلاسیک است که از ستون‌ها و درب‌های طرح دار استفاده می‌شود ولی از منبت‌ها و تاج گل‌های پیچیده و ریزنقش خبری نیست…

انواع متریال سبک نئوکلاسیک:

در سبک نئوکلاسیک بیشتر از ام دی اف استفاده و ساخته می‌شود که برای پوشش لایه بیرونی از چند لایه از رنگ‌های پلی اورتان استفاده می‌گردد. که چند مرحله پولیش‌کاری می‌شود و نمای بسیار جذاب و براق دارند.

ویژگی‌های کابینت سبک نئوکلاسیک

از ویژگی های مهم این سبک میتوان به مواردی چون: یک سبک خاص است، با متریال مختلفی قابل اجراست، رایج‌ترین متریال این سبک رنگ پولیشی است که قیمت بالایی دارد، در عین لوکس بودن حس مدرن بودن دارد،

جدیدترین سبک طراحی است، اشاره کرد.

کابینت کلاسیک

شما حتماً باید ساختمان‌های با نمای رومی را در خیابان‌ها دیده باشید، نمای رومی نمونه‌ای از سبک طراحی کلاسیک است،. در این سبک، از سطوح مختلف، ستون‌ها، سرستون‌ها، تاج و منبت‌های زیادی استفاده می‌شود.

درب‌ها و نماهای اضافه کابینت هم دارای یک طرح حکاکی شده هستند که یک ریتم خاصی در کل کار تکرار شده است که معمولاً شلوغ و پُرکار هستند.

برای ساخت کابینت سبک کلاسیک قبل از ورود تکنولوژی وکیوم و ممبران، از چوب طبیعی و روکش چوب استفاده می‌شد که به مراتب قیمت بالایی داشتند و از آن خیلی استقبال نمی‌شد.

در حقیقت کابینت‌های کلاسیک به انواع مختلف چوبی، روکش چوب، ممبران و مدل رومی تقسیم بندی می‌شوند. در نوع تمام چوب، قسمت‌های داخلی کابینت از ام دی اف و درب آن از نوع چوب‌های مختلف گردو و راش می‌باشد. در نوع روکش چوبی، درب‌ها و داخل کابینت از MDF است که البته روکش یک میلیمتری چوب دارد. در نوع ممبران که با عنوان وکیوم نیز، شناخته می‌شود سی ان سی اولین نامی است که خواهید شنید. روکش این کابینت از پلاستیک فشرده بوده که با سنگ‌های مختلف کوارتز همخوانی دارد و یک سبک کابینت مدرن و کلاسیک به آشپزخانه شما می‌دهد.در کابینت کلاسیک رومی نیز، ستون‌ها و طراحی‌های مربوط به دوران روم است که از طریق سی ان سی روی آن انجام می‌شود.

ولی امروزه از ممبران (یا وکیوم) به خاطر قیمت مقرون‌ به‌صرفه، تنوع رنگی زیاد و زمان اجرای کم استقبال زیادی شده است، که می توان گفت امروزه کابینت کلاسیک یا کلا سبک طراحی کلاسیک مُد شده و خواهان زیادی دارد. لازم است بدانید انواع متریال برای ساخت کابینت سبک کلاسیک عبارتند از: چوب، روکش چوب، ممبران (وکیوم)، رنگ پلی استر و…

ویژگی‌های کابینت سبک کلاسیک

از ویژگی های مهم این سبک میتوان به مواردی چون: برای فضای کوچک مناسب نیستند، قیمت تمام‌شده بالاتری نسبت به سبک مدرن دارد، زمان اجرای بیشتری لازم دارد، برای کابینت کلاسیک جنس چوب باید نگهداری و مراقبت شود، اشاره کرد در ضمن اینکه این سبک بسیار لوکس بوده و خواهان زیادی در کشور ما دارد.

در کابینت‌های سبک مدرن معمولاً از سطوح صاف و یکدست استفاده‌ شده، و در ظاهر نمای ساده‌ای دارند و بدون پیچ ‌وخم‌های زیادی و برش و کنده کاری هستند. برای اجرای سبک طراحی مدرن از تمام انواع مواد اولیه یا متریال می‌توان استفاده کرد. مثل؛ ام دی اف مات، براق (هایگلاس و پلی گلاس)، روکش PVC، ممبران، روکش چوب، رنگ پلی استر، رنگ پلی ورتان پولیشی و…

ویژگی‌های کابینت سبک مدرن

از ویژگی های مهم این سبک میتوان به مواردی چون: مناسب فضای کوچک بودن، قدرت مانور بالا در طراحی، متریال (مواد اولیه) ارزان‌تر (متریال عرف بازار)، زمان اجرای کم، استهلاک کم و اینکه حجم داخل کابینت‌ها بیشتر است، اشاره کرد. لازم به ذکر است سبک مدرن در کشورهای اروپایی خواهان زیادی دارد.

انواع مختلف درب‌های کابینت

کابینت های گلاس

اگر به دنبال نوع مقاوم از کابینت‌ها برای آشپزخانه خود هستید، کابینت‌ مدرن های گلاس می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. متریال اصلی کابینت های گلاس از MDF  است که روکش براق پلکسی گلاس دارد. درست است که زیبایی و لوکس بودن این نوع کابینت‌ها مطرح است ولی تنها مشکلی که وجود دارد نگهداری و نحوه تمیز کردن آن‌ها است. به بیان ساده‌تر اگر حوصله کافی برای نگهداری اصولی آن دارید پیشنهاد می‌شود که از مزیت‌های این کابینت‌ها غافل نشوید.

کابینت انزو

به شما حق می‌دهیم اگر نام این کابینت را نشنیده باشید. کابینت‌ انزو یک کابینت مدرن است که توسط کشور ایتالیا به جهان معرفی شده است. این مدل‌ها به کابینت‌های پولیشی معروف شده‌اند و رنگ مورد استفاده در آن‌ها باعث می‌شود که کیفیت و جذابیت این نوع از کابینت‌ها بیشتر شود. سبک این نوع کابینت‌ها نئوکلاسیک بوده و بدنه آن‌ها از MDF خارجی می‌باشد. درب‌های این نوع کابینت CNC کاری است و یراق‌آلات مورد استفاده در آن‌ها از جنس بلوم و فانتونی است.

تاثیر درب باکیفیت در زیبایی کابینت

تفاوت بین انواع درب کابینت

در حالت کلی می‌توان گفت متریال و جنس اولیه تمام کابینت‌های و درب‌های ذکر شده در کابینت سازی اغلب از نوع MDF  است. مزیت درب‌های ام دی اف عدم ترک خوردگی است که باعث می‌شود در محیطی مانند آشپزخانه درب‌ها و کابینت تخریب نشوند. انعطاف‌پذیری و سازگاری با تمام موقعیت‌ها نیز، باعث می‌شود که استفاده از درب‌های کابینت از این جنس بسیار به صرفه و کاربردی باشد. در انواع درب‌های لاک الکل که نوعی از درب‌های جدید هستند از یک ماده جلادهنده برای روکش درب‌ها استفاده می‌کنند که استقامت زیادی دارند و در یک کابینت مدرن از آن‌ها استفاده می‌شود. درب‌های ممبران که در این درب‌ها از روکش پرسی PVC  استفاده می‌شود.

 در این نوع درب‌ها رویه و لبه‌های درب یکدست هستند و عدم نفوذ رطوبت بهترین مزیت برای آن می‌باشد. این درب‌ها در انواع مات و براق تولید می‌شوند. درب‌های کابینت اکریلیکی نیز، تولید مشابهی مانند ممبران دارند ولی باید این تفاوت که رویه و لبه‌ها در این نوع درب‌ها یکدست نیستند.

با این حساب، به این نتیجه می‌رسیم که برای انتخاب و تهیه کابینت و درب‌های آن باید به مراکز معتبر مراجعه کرد. خرید بهترین کیفیت از محصولات مهم‌ترین اصل در این مورد است. یکی از این مراجع معتبر مجموعه هاراوود است. این مرکز با ارائه محصولات با کیفیت، جذاب و کاربردی می‌تواند نیازِ تمام افراد را پوشش داده و رضایتمندی زیادی به خریداران بدهد.

اگه قصد خرید یا سفارش کابینت آشپزخانه دارید، برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش کار می‌توانید از طریق واتساپ مجموعه هارا وود پیام بدید یا جهت مشاوره و طراحی کابینت آشپزخانه‌تون با تلفن‌های تماس شرکت و شماره همراه واحد فروش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید